Mowa jest w nim między innymi o nowych trendach w sprzedaży na rynku urządzeń komputerowych. Wg. Deloitte, sprzedaż komputerów stacjonarnych będzie stanowić mniej niż 50% sprzedaży w tym sektorze, zaś prym wieść będą tablety i smartphony. Gadżety te stają się coraz bardziej popularnym narzędziem pracy (jak donosi Wyborcza, iPady stały się hitem wśród... niemieckich posłów!), chociaż wiąże się to z pewnymi problemami - w działach IT wzrośnie zapotrzebowanie na specjalistów znających się już nie tylko na obsłudze PC.
Analitycy z Deloitte wskazują również na inną kwestię - dotychczasowo, tablety były przeważnie kupowane i używane przez pracowników w ich własnej gestii (co z kolei stanowi ciekawy problem prawny z punktu widzenia wewnętrznych regulaminów bezpieczeństwa). Jeżeli pracodawcy zdecydują się na 'odgórne' wyposażenie swoich kadr w tego rodzaju gadżety, będą musieli dobrze zastanowić się nad wyborem odpowiednich urządzeń. W niektórych firmach tablety z wbudowanymi kamerami mogą okazać się bowiem niezwykle przydatne (np. do wideokonferencji), zaś w innych priorytetem będzie np. wielkość ekranu.
Firmowy zakup tabletów to oczywiście taka sama transakcja handlowa, jak nabycie zwykłych komputerów - będziemy więc mieć do czynienia z umowami sprzedaży, a niekiedy z umowami leasingu lub najmu. Przed ich podpisaniem warto starannie przeanalizować postanowienia dotyczące serwisowania i gwarancji kupowanego sprzętu, oraz zapoznać się z licencjami na zainstalowane w nim oprogramowanie.
Na koniec podcast Deloitte:
(This podcast is © 2011 Deloitte Global Services Limited, or a member firm of Deloitte Touche Tohmatsu Limited, or one of their affiliates. - Wszelkie prawa do tego podcastu należą do Deloitte Global Services Limited lub firmy zrzeszonej w ramach Deloitte Touche Tohmatsu Limited, lub jednego z jej oddziałów)
***
Jeśli chcielibyście Państwo otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach, zapraszam do skorzystania z subskrypcji RSS lub newslettera! |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz