piątek, 11 czerwca 2010

Zmiany w prawie motorem rozwoju IT

Czytając niedawno prasę (przykro mi, ale nie pamiętam o którą dokładnie publikację chodzi) natknąłem się na dość ciekawy artykuł, ukazujący w jaki sposób firmy informatyczne mogą zyskać przewagę nad konkurencją umiejętnie wykorzystując zmiany w przepisach prawnych. Dziennikarz podał w owym artykule przykład firmy, która wyprodukowała specjalistyczne oprogramowanie w odpowiedzi na nowe regulacje dotyczące, bodajże, przetwarzania odpadów i szybko zyskała klientów z niszowego sektora najbardziej "dotkniętego" wspomnianą zmianą w prawie.


Przytoczony przeze mnie artykuł zainspirował mnie do spróbowania pójścia tą samą drogą - czy na przykład wspomniane przeze mnie wcześniej na blogu wprowadzenie do polskiego prawa pozwów zbiorowych mogłoby również zaowocować powstaniem oprogramowania ułatwiającego kancelariom zarządzaniem takimi procesami? Program taki mógłby posiadać funkcje umożliwiające, między innymi,:
  • przydzielanie klientów do poszczególnych grup i pod-grup,
  • kontaktowanie się z wieloma klientami naraz,
  • kontaktowanie się bezpośrednio z reprezentantem grupy oraz
  • wysyłanie przypomnień i powiadomień do konkretnych klientów z grupy lub do całych grup.
Jest to oczywiście tylko kilka pomysłów - taki program mógłby z pewnością zawierać znacznie więcej funkcji. Mógłby również stanowić nakładkę do istniejącego programu do zarządzania kancelarią. Zapraszam do dzielenia się swoimi komentarzami!

EDIT: jak zauważył na Goldenline Pan Piotr, systemy spełniające powyższe kryteria istnieją. Problem pozostaje jednak aktualny: żaden z producentów tych systemów nie kieruje jeszcze swoich usług do kancelarii prowadzących pozwy zbiorowe, a to stwarza szansę na zdobycie nowych klientów poprzez reklamę swojego programu jako przystosowanego do zarządzania klientami w tego rodzaju procesie.

***

Mam nadzieję, iż moja sugestia zainteresowała Państwa; sądzę, iż nie będzie to ostatni tego rodzaju wpis. Jeśli chcielibyście Państwo otrzymywać powiadomienia o nowych postach, zapraszam do skorzystania z subskrypcji RSS lub newslettera e-mail!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz