wtorek, 28 grudnia 2010

SLA w chmurze obliczeniowej

Od jakiegoś czasu pracuję nad kilkoma artykułami dot. zagadnień prawniczych w środowisku chmury obliczeniowej; będą on zawierać rozważania dot. kontraktów, ochrony danych i kwestii podatkowych. Pisząc tekst na temat umów typu Service level agreement (określających parametry i jakość usług), wpadłem na pomysł, by stworzyć krótką listę kontrolną zawierającą kilka wskazówek dot. analizy SLA.



Lista ta, jak wspomniałem, nie jest długa - ma zaledwie 9 punktów. Tym niemniej, uważam, iż poruszone są w niej pewne problemy, które nie koniecznie występują w 'standardowych' outsourcingowych umowach, zaś mają duże znaczenie w praktyce. Mam nadzieję, iż przyda się ona Państwu przy dokonywaniu wyboru dostawcy.

Jeżeli chcielibyście Państwo otrzymać listę, proszę o kontakt na maila. Jest ona oczywiście całkowicie darmowa :).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz